En enkel variant på lunch/middag


Den här förmiddagen har jag ägnat åt att styra upp ekonomin. Det som kommit in. Jag har på bara någon vecka eller två blivit en sucker för exel och tycker nu helt plötsligt att det är "roligt" med ekonomi. Fast själva betalandet av räkningarna som dimapar ner i brevlådan hade jag gärna sluppit. Den här månaden känns som den kommer gå åt helvete. Som vanligt alltså. Bara att jag nu har stenkoll på hur mycket som finns kvar. Det hade jag inte förut om jag ska vara ärlig. Inget onödigt shoppande denna månad alltså.

Hade energi kvar, tidigare har en sådan enkel grej som ekonomin sugit ut all min energi när jag suttit med den. O resten av dagen har blivit kaos i mitt huvud.
Lagade vettig lunch idag. En enkel variant på korvstroganoff och spagetti till det.

Recept på korvstroganoffen

Falukorv
Grönsaksbuljong
Tomatpure
Vatten
Redning
Soja om man vill ha
Peppar (om man vill ha i)
Salt (Om man vill ha i)

Fick tipset på den här varianten av svärmor. Mycket god och så enkel att göra. Idag åt barnen bra utav lunchen. Även Wille som annars inte är så värst i falukorv åt ordentligt. Och en matlåda fick jag över. (Gjorde på en halv falukorv idag bara).

Nu ska vi sitta och mysa en stund.
Har fått ont i magen. Jag blöder fortfarande. Hur länge blöder man efter ett missfall????!!



DATUM: 2013-05-20 KL: 12:04:40







KOMMENTARER


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jag är en 35årig tjej. Sofi heter jag. Bosatt i Hultsfred. Sambon med Tommie och tillsammans har vi fyra barn, grabbar, födda -02, -08, -09 och -11. De är mitt allt.

Här beskriver jag öppet och ärligt min vardag med allt vad det innebär. Ibland driver jag med mig själv och min familj, är jävligt ironisk men ändå 100% ärlig.

Jag kämpar just nu med att komma i toppform. 52kilo ska bort från min kropp. Mitt mål är att om två år ta mig runt Göteborgsvarvet.

För kontakt [email protected]




STATISTIK
st är här nu
st idag.
st den här veckan.
st den här månaden.
st totalt.

SENASTE INLÄGGEN

KATEGORIER

BLOGGDESIGN
© Sofi