Vägningsdag och utmaningar


Denna fredag började inget bra. 
Fredagar betyder för mig vägningsdag. Och jag hade i och för sig detta på känn. Med tanke på hur det gått matmässigt denna vecka så ska jag vara nöjd över att vågen i alla fall visade minus 0,1 kg. Men ändå är jag inte det. Eller jo, jag är det på sett och vis. Glad över att den visade minus. Den kunde lika gärna visat plus. 

Men jag är så grymt besviken på mig själv. Att jag inte står emot vissa frestelser. Söndagen bryr jsg mig inte om. Det var planerat och hade det stannat där så hade jag fixat mer minus. Utan övriga veckan gick åt skogen trots väldigt mycket motion. 

Sånt här gör att jag får dessa hjärnspöken direkt. Känner mig en aning misslyckad som inte fixar det bättre än jag borde. 
Men det är bara och kämpa på. En krigare ger inte upp. Fortsätter och kämpa på. 

Under dagen har denna dagen trots allt blivit bättre. Efter storhandling som jag ej är klar med så har jag städat och sånt. Fast när sambon kommer hem så syns det inte. Barnen drar fram grejer hela tiden. Håller på och bli galen på alla leksaker överallt. 

Ett stort plus är att även om det inte händer så mycket på vågen ännu så mår jag bättre när jag motionerar. Och jag orkar mer. Denna utmaning #aktiv80 bara älskar jag. Även en annan utmaningen jag är med i. 

Nu ska jag fortsätta här straxt. 

Over and out 




DATUM: 2015-04-24 KL: 17:27:30







KOMMENTARER


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jag är en 35årig tjej. Sofi heter jag. Bosatt i Hultsfred. Sambon med Tommie och tillsammans har vi fyra barn, grabbar, födda -02, -08, -09 och -11. De är mitt allt.

Här beskriver jag öppet och ärligt min vardag med allt vad det innebär. Ibland driver jag med mig själv och min familj, är jävligt ironisk men ändå 100% ärlig.

Jag kämpar just nu med att komma i toppform. 52kilo ska bort från min kropp. Mitt mål är att om två år ta mig runt Göteborgsvarvet.

För kontakt [email protected]




STATISTIK
st är här nu
st idag.
st den här veckan.
st den här månaden.
st totalt.

SENASTE INLÄGGEN

KATEGORIER

BLOGGDESIGN
© Sofi