Uppdatering


Det händer inte så mycket just nu. 

Sedan jag började på praktiken så orkar jag inte så mycket när jag kommer hem. Lagar mat, tvättar, städar lite. Sen börjar nattning av barnen. När kl slår 21 är jag helt slut. Lite trist då jag inte hinner med mitt eget liv. Märks i mitt psyke. På skitdåligt humör när jag kommer hem. Men sista veckan har jag utnyttjat mina raster och få ihop steg. Dock äter jag inte många dagar denna veckan med barnen så vet inte hur jag får ihop nästa vecka än med steg. 

Idag har jag bara ett barn hemma. Min äldsta. Resterande är inne hos mormor och morfar. Min tanke var inte att Adam skulle med in men han var envis och totalvägrade vara hemma och mysa med mig. Han skulle med in minsann.
Skönt och få lite sovmorgon idag i och för sig. Det händer inte ofta. 

Jag hade tänkt städa. Passa på när småbarnen inte är hemma. Nackdelen är att jag blir som förslappad när de drar iväg. Igår kväll satte jag mig framför tvn och slappade och idag blir inte mycket gjort. Skulle behöva en vecka och få i ordning här *hahaha* så jäkla mycket skit överallt. Vet inte vart jag ska göra av allt. 

Hade tänk och ta en cykeltur men det blev inget cykelväder imorse. Jag är lite småförkyld så lät kroppen vila. Nu hinner jag liksom inte om jag ska in till stan om ett par timmar. Hoppas vädret är bättre i veckan. Jag hatar detta pissväder. Ett jävla skämt, sista maj och det känns som höst. 

Gick med i en utmaning igår. Börjar på måndag.  Den är privat och finns inte på instagram. 

Blev irriterad på "mitt gym" då det under sommaren har helt kassa öppetider. Finns inte en möjlighet mitt i veckorna för mig. Fredagar är typ kört då de stänger vid 18. Lördagar stängt och söndagar öppnar de vid 14. Kört idag också med andra ord. 
Min räddning här är helt enkelt och byta  gym. Släppa på min comfort zone. Men är jag redo för det? Gymmet har stora jäkla fönster och man ser rakt in när man går förbi. Sånt gillar inte jag. 
Men tror det är bättre där. Större om inte annat. 
Måste bara fixa ett kort. 
Irriterad. Ville ju till gymmet imorse. Perfekt läge. Och så stängt. Tur jag kollade innan. 

Min promenad igår.

 Solen försökte titta fram bakom molnen. 

Mycket gnäll men är lite irriterad. Får väl göra så och gå upp vid 04 i veckan.... *snark*.

Over and out 




DATUM: 2015-05-31 KL: 11:46:34







KOMMENTARER


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jag är en 35årig tjej. Sofi heter jag. Bosatt i Hultsfred. Sambon med Tommie och tillsammans har vi fyra barn, grabbar, födda -02, -08, -09 och -11. De är mitt allt.

Här beskriver jag öppet och ärligt min vardag med allt vad det innebär. Ibland driver jag med mig själv och min familj, är jävligt ironisk men ändå 100% ärlig.

Jag kämpar just nu med att komma i toppform. 52kilo ska bort från min kropp. Mitt mål är att om två år ta mig runt Göteborgsvarvet.

För kontakt [email protected]




STATISTIK
st är här nu
st idag.
st den här veckan.
st den här månaden.
st totalt.

SENASTE INLÄGGEN

KATEGORIER

BLOGGDESIGN
© Sofi